Dersin Adı | Yönetmenlik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 325 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere bir film setinde yönetmen olarak hareket etmeleri için gerekli uzmanlık becerilerini vermeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders bir film yönetmeni için gerekli olan davranış, bilgi ve becerilere odaklanır.\nDeğerlendirme stüdyo eleştirileri, ödev ve projeler üzerinden yapılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sette yönetmenin ekibi ve tanımları | Kang-bok, L. (Yapımcı) & Bong Joon, H. (Yönetmen). (2003). Salinui Chueok [Film] Güney Kore : CJ Ent. |
2 | Storyboard | Fotoğraflarla bir öykü anlatmak |
3 | Storyboard | Kennedy, K. (Yapımcı) & Spielberg, S. (Yönetmen). (2005). Munich [Film] ABD : DreamWorks |
4 | Oyuncu konumlandırma | Storyboard çalışması |
5 | Oyuncu konumlandırma | Willimon B. (Yazar), & Fincher, D. Yönetmen). (1 Şubat 2013). Chapter 1. [Dizi Bölümü] House of Cards. Los Angeles : Netflix |
6 | Oyuncularla çalışmak | Konumlandırma çalışması |
7 | Oyuncularla çalışmak | Atakan, Z. (Yapımcı) & Ceylan, N.B. (Yönetmen). (2011). Bir Zamanlar Anadolu’da [Film] Türkiye : ZeynoFilm |
8 | Film çözümleme - Sahne dökümü | Proje geliştirme dosyası |
9 | Film çözümleme - Sahne dökümü | Broderick, J. (Yapımcı) & Villeneuve, D. (Yönetmen). (2013). Prisoners [Film] ABD : Madhouse Ent. |
10 | Yönetmenler için kurgu | Film inceleme |
11 | Ön yapım | Claybourne, D. (Yapımcı) & Bahr, F. (Yönetmen). (1991). Heart of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse. [Belgesel]. ABD : American Zoetrope |
12 | Ön yapım | Son proje için ön yapım dosyası |
13 | Film projesi için storyboard çalışması | Film projesi için hazırlık |
14 | Film projesi için storyboard çalışması | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Daniel Arijon, Grammer of the Film Language Silman-James Pr ; Reprint edition (1991) Steven D. Katz, Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen Focal Press; 1 edition (July 31, 1991) Judith Weston, Directing Actors: Creating Memorable Performances for Film & Television Joseph V. Mascelli, The Five C's of Cinematography: Motion Picture Filming Techniques, Silman-James Pr; 1st Silman-James Press edition (June 1, 1998). Walter Murch, In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing Silman-James Press; 2nd edition (August 1, 2001). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 35 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 126 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır. | X | ||||
2 | Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır. | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir. | X | ||||
6 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
7 | Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder. | X | ||||
8 | Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar | X | ||||
9 | Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. | X | ||||
10 | Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest